2009. március 4., szerda

Máté evangéliuma 3

Elvileg azért csináltam ezt a blogot, hogy rendszeres Bibliaolvasásra szoktassam magam....ehhez képest februárban 7 bejegyzést írtam csak...ejnye-bejnye...

Máté 3 - protestáns új fordítás :
1Azokban a napokban megjelent Keresztelő János, és ezt hirdette Júdea pusztájában: 2"Térjetek meg, mert elközelített a mennyek országa!" 3Mert ő volt az, akiről Ézsaiás így prófétált: "Kiáltó hangja szól a pusztában: Készítsétek az Úr útját, tegyétek egyenessé ösvényeit!" 4Maga János teveszőr ruhát, és dereka körül bőrövet viselt, tápláléka pedig sáska és erdei méz volt. 5Akkor kiment hozzá Jeruzsálem, egész Júdea és a Jordán egész környéke; 6és amikor megvallották bűneiket, megkeresztelte őket a Jordán folyóban. 7Amikor pedig látta, hogy a farizeusok és szadduceusok közül sokan jönnek megkeresztelkedni, így szólt hozzájuk: "Viperák fajzata! Ki figyelmeztetett titeket, hogy meneküljetek az eljövendő harag elől? 8Teremjetek hát megtéréshez illő gyümölcsöt, 9és ne gondoljátok, hogy ezt mondhatjátok magatokban: A mi atyánk Ábrahám! Mert mondom nektek, hogy az Isten ezekből a kövekből is tud fiakat támasztani Ábrahámnak. 10A fejsze pedig ott van már a fák gyökerén: ezért minden fa, amely nem terem jó gyümölcsöt, kivágatik, és tűzre vettetik. 11Én vízzel keresztellek titeket, hogy megtérjetek, de aki utánam jön, erősebb nálam: arra sem vagyok méltó, hogy a saruját vigyem. Ő majd Szentlélekkel és tűzzel keresztel titeket. 12Kezében szórólapát van, és megtisztítja szérűjét: a gabonáját csűrbe takarítja, a pelyvát pedig megégeti olthatatlan tűzzel." 13Akkor eljött Jézus Galileából a Jordán mellé Jánoshoz, hogy keresztelje meg őt. 14János azonban megpróbálta visszatartani őt, és ezt mondta: "Nekem volna szükségem arra, hogy megkeresztelj, és te jössz hozzám?" 15Jézus így válaszolt: "Engedj most, mert az illik hozzánk, hogy így töltsünk be minden igazságot." Akkor engedett neki. 16Amikor pedig Jézus megkeresztelkedett, azonnal kijött a vízből, és íme, megnyílt a menny, és látta, hogy Isten Lelke galamb formájában aláereszkedik, és őreá száll. 17És hang hallatszott a mennyből: "Ez az én szeretett Fiam, akiben gyönyörködöm."

ugyanez Károli forításában :
1. Azokban a napokban pedig eljöve Keresztelő János, a ki prédikál vala Júdea pusztájában.
2. És ezt mondja vala: Térjetek meg, mert elközelített a mennyeknek országa.
3. Mert ez az, a kiről Ésaiás próféta szólott, ezt mondván: Kiáltó szó a pusztában: Készítsétek az Úrnak útját, és egyengessétek meg az ő ösvényeit.
4. Ennek a Jánosnak a ruhája pedig teveszőrből vala, és bőröv vala a dereka körül, elesége pedig sáska és erdei méz.
5. Ekkor kiméne ő hozzá Jeruzsálem és az egész Júdea és a Jordánnak egész környéke.
6. És megkeresztelkednek vala ő általa a Jordán vizében, vallást tevén az ő bűneikről.
7. Mikor pedig látá, hogy a farizeusok és sadduceusok közül sokan mennek ő hozzá, hogy megkeresztelkedjenek, monda nékik: Mérges kígyóknak fajzatai! Kicsoda intett meg titeket, hogy az Istennek elkövetkezendő haragjától megmeneküljetek?
8. Teremjetek hát megtéréshez illő gyümölcsöket.
9. És ne gondoljátok, hogy így szólhattok magatokban: Ábrahám a mi atyánk! Mert mondom néktek, hogy Isten eme kövekből is támaszthat fiakat Ábrahámnak.
10. A fejsze pedig immár a fák gyökerére vettetett. Azért minden fa, a mely jó gyümölcsöt nem terem, kivágattatik és tűzre vettetik.
11. Én ugyan vízzel keresztellek titeket megtérésre, de a ki utánam jő, erősebb nálamnál, a kinek saruját hordozni sem vagyok méltó; ő Szent Lélekkel és tűzzel keresztel majd titeket.
12. A kinek szóró lapát van az ő kezében, és megtisztítja az ő szérűjét; és az ő gabonáját csűrbe takarítja, a polyvát pedig megégeti olthatatlan tűzzel.
13. Akkor eljöve Jézus Galileából a Jordán mellé Jánoshoz, hogy megkeresztelkedjék ő általa.
14. János azonban visszatartja vala őt, mondván: Nékem kell általad megkeresztelkednem, és te jősz én hozzám?
15. Jézus pedig felelvén, monda néki: Engedj most, mert így illik nékünk minden igazságot betöltenünk. Ekkor engede néki.
16. És Jézus megkeresztelkedvén, azonnal kijöve a vízből; és ímé az egek megnyilatkozának néki, és ő látá az Istennek Lelkét alájőni mintegy galambot és ő reá szállani.
17. És ímé egy égi hang ezt mondja vala: Ez amaz én szerelmes fiam, a kiben én gyönyörködöm.


Erről egy kedves kis történet jutott eszembe. A fiam még oviskorában a Bibliaiskolában hallotta ezt a történetet...de az is lehet, hogy éppen tőlem... mindegy, a lényeg, hogy ismerte.
Egy nap valami rossz fát tett a tűzre, és én jól összeszidtam érte. Erre ő így szólt : "De anya! Isten is gyönyörködött a fiában, neked is gyönyörködnöd kellene inkább bennem"

A Máté 3. minden szava ma is aktuális. Nem a cigányozástól meg a pártok acsarkodásától kellene hangosnak lennie a médiának, hanem be kellene mondani óránként, hogy "Térjetek meg, mert elközelgett Isten országa."
Amerika tele van VALÓDI keresztényekkel, a válság nem is rázta meg őket annyira, mint pl. minket.

Meg kell térnünk (kipipálva), meg kell keressztelkednünk vízzel (kipipálva) , Szentlélekkel (kipipálva) és tűzzel (????) Erre még nem jöttem rá, hogy mi lehet, de az én logikám szerint 3 kölönböző dologról van szó, mert ott az "és" , így a Szentlélekkel és a tűzzel megkeresztelkedés valószínűleg nem ugyanaz. Aki tudja írja le lécci!

Még egy ami lejött nekem ebből, hogy nem mindenki kerül automatikusan a Mennybe, aki megtér és az előbb leírt 3 dologgal megkeresztelkedik, csak azok, akik nem farizeusként viselkednek, hanem jó gyümölcsöket teremnek. Magyarul ezt úgy mondjuk, hogy bort iszik és vizet prédikál....no ezek nem kerülnek a Mennybe.

Ezek után mi is illene ide jobban, mint a megtérő ima. Rákerestem a google-ban, 12200 találatott adott ki. Én ebből beteszek ide 1 videót találomra, aki másikat szeretne, itt a találati lista.

Nincsenek megjegyzések: